Söderlings reaktion – efter Juventus nya logga
Publicerad 2017-01-17
På måndagskvällen gick storklubben Juventus in i en ny era.
En ny logga presenterades – som snabbt fick eko i svensk tennis (!).
En stor fest under namnet ”Black and white party” hölls i Milano igår. Där samlades Juventusprofiler av olika generationer – som fick se en ny logga födas.
Borta är den klassiska skölden, och in kommer en ny.
”Nya identiteten fångar Juventus estetiska DNA och ritar upp linjerna för en ikonisk design. Ett vågat och kompromisslöst förhållningssätt som visar på fotbollens traditioner och vägar.”, beskriver man sin förändring på sin hemsida.
Förre svenske tennisstjärnan Robin Söderling har sedan fyra år tillbaka ett eget märke där han säljer tennisprodukter och som visar klara likheter med italienska klubbens nya logga. Något som Söderling antydde på Twitter i natt när han la upp en bild med båda loggorna bredvid varandra.
”Juventus nya logga (till höger :)” skrev han.