Annikas nya grepp: Ska designa smycken
Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2006-03-30
RANCHO MIRAGE
Världsettan Annika Sörenstam investerar i egna varumärket ”Annika”.
Och vill designa – smycken.
– Vi har precis börjat och dom ska göras i Sverige, säger hon till Sportbladet.
Efter åtta år som världsetta är Annika Sörenstam långt från trött på sin golf. Men nu investerar golfstjärnan i ett samarbete med amerikanska varumärkesexperter. ”Annika” ska lanseras internationellt.
Det avslöjade Annika Sörenstam i natt:
Jag vill så ett frö för den dag jag inte spelar golf, så jag kan göra någonting annat, sa hon.
Till en ny nivå
– Vi har bara jobbat några månader så det är precis i början. Men vi ska ta arbetet med varumärket till nästa nivå nu. Jag tycker det är jättekul.
Hur kommer vi att märka av ditt varumärke om tio år?
– Det ska associeras med sånt som jag står för. Det kommer att vara golfdesign, en golfskola, kläder, kanske restaurang...
– ”Annika” ska bygga på nyckelord som kvalitet, sport, feminint och jämnhet.
Så då kommer du att syssla även med annat än golf, efter karriären?
– Ja, vi jobbar också med att ta fram smycken. Det är något vi precis har börjat med och det ska göras i Sverige.
Varumärket ”Annika” bedöms vara värt flera hundra miljoner kronor.
Thomas Tynander