Mats Sundin i ny reklamkampanj

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-02-17

50 svenskar får se honom spela – i Vancouver

Nu används Mats Sundin som reklampelare i en ny kampanj från PokerStars. Budskapet: 50 svenska spelare ska få åka till Vancouver och se stjärnan spela i NHL.

– Det här är en jättesatsning, säger Johan Bondesson, Sverigechef för PokerStars.

Populär Mats Sundin i Vancouvers tröja. Nu ska 50 svenskar få se honom spela på plats i Kanada.

Varje dag kan man kvalificera sig till söndagens final genom att spela i antingen PokerStars gratisturneringar eller någon av deras kontantsatelliter.

– Den som vill öka på chanserna till att vinna kan köpa in sig direkt i finalen för 110 dollar, säger Johan Bondesson.

50 vinnare på tio veckor

Varje final garanterar fem vinnare som alla får ta med en vän till vancouver där man bor på fyrstjärnigt

hotell. De får också matchbiljetter till två hemmamatcher.

– Att skicka 50 svenskar till Vancouver för att kolla på ”Sudden” görs inte i en handvändning. Men vi har vanan av att skicka tvåtusen spelare till Las Vegas varje sommar så det är inga konstigheter, säger Johan Bondesson.

PR-ansiktet Sundin

Mats Sundin blev ambassadör för PokerStars förra sommaren och spelade European Poker Tour-premiären i Barcelona i september. Men sedan har hockeykarriären fått ta över och livespelandet ligger i träda för tillfället. Han är dock ännu ambassadör, eller PR-ansikte, för pokerbolaget och väntas ta upp livespelandet när han inte har fullt upp med hockeyn.

– Och han spelar fortfarande online i vårt pokerrum, säger Johan Bondesson.

Följ ämnen i artikeln