Expekt-kaoset fortsätter

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2005-10-31

”Det har inte alls fungerat som vi hade tänkt oss”

Expekt bytte i veckan sin pokerklient – det slutade med kaos.

Många kunder har under veckan blivit utkastade. Andra har inte kunnat logga in alls.

– Det har inte alls fungerat som vi hade tänkt oss, säger informationschefen Klas Winberg.

Efter att Expekt lämnat Prima-nätverket för Tain låg spelbolaget nere under ungefär ett dygn. När bolaget i tisdags drog igång med sin nya klient uppstod stora problem.

Många kunder har under veckan inte kunnat logga in alls. Andra har inte kunnat nå sina konton, eller blivit utkastade.

Enligt Klas Winberg, informationschef på Expekt, vet man ännu inte vad problemen beror på – men att bolaget gör sitt yttersta för att lösa driftstörningarna.

– Vår kundsupport har varit uppe 24 timmar om dygnet, men det har varit omöjligt att bemöta varje enskild fråga, säger han.

Får ersättning

Till de spelare som har förlorat pengar har Klas Winberg en hälsning:

– Allt spel finns på filer. Och spelarna kommer självklart bli ersatta på de pengar de har haft, absolut.

Hur mycket pengar förlorar ni på det här?

– Det är för tidigt att säga, vi är mitt uppe i att försöka fixa allting.

När kommer problemen vara lösta?

– Det är svårt att säga. Jag kan bara hoppas att det blir nu till veckan. Men det är inget löfte, bara en förhoppning.

Expekt har självklart blivit nerringda av vansinniga kunder:

– Beslutet att plocka ner klienten var uppskattat, men det är klart att när det var öppet fick vi ett stort tryck på supporten.

Kommer ni att hämtar er efter det här?

– Det återstår att se. Men det tror och hoppas vi.

Emil Karlsson

Följ ämnen i artikeln