”Går inte komma ifrån att alla pratar om honom”
Uppdaterad 2011-03-09 | Publicerad 2009-12-19
Annas motorlista – varje vecka
1 Michael Schumacher
Det går inte att komma i från, tysken är även denna veckas snackis. Nu har Ferraribossen Luca di Montezemolo klargjort att de inte kommer att hindra tysken från att byta till Mercedes.
2 Tina Thörner
Hon och Annie Seel är som vanligt de svenska tjejerna i Dakarrallyt, dessutom ställer Thomas Berglund upp i mc-klassen och Pelle Wallentheim och Olle Ohlsson har ett helsvenskt team. Starten går redan den 1 januari.
3 Felippe Massa
Brasilianaren har testat en F1:a för Ferrari i veckan. Han körde på Mugello och hade lite ont i nacken, men kände sig ändå i bra form.
4 Danica Patrick
Gör som bekant en NASCAR-satsning och har inte bestämt sig för om hon kör Daytonas Nationwide. Själv säger hon att det är 50 procents chans, det är däremot klart att hon kör i Fontana och Las Vegas.
5 Robert Kubica
Renault har sålt en del av teamet till Genii Capital och polacken tvekar på om han ska stanna. Kubica har ett kontrakt 2010, men förutsättningarna har förändrats sedan det skrevs på.
6 Heikki Kovalainen
Det snackas om att även Heikki Kovalainen kör Arctic Rally, den tävling där Kimi Räikkönen gör säsongspremiär. Vilken härlig duell i sådant fall!
7 Ralf Schumacher
Brorsan funderar på F1-comeback för Mercedes medan Ralf funderar på om han ska köra DTM för samma bilmärke nästa år. Ett besked kommer i början av 2010.
8 Alex Wurz
Den mångårige testföraren är enligt egen utsago fortfarande aktuell för USF1. Men problemet är att han även kör Le Mans för Peugeot och 24-timmarsloppet i Frankrike krockar med Kanadas GP. Även Jac Villeneuve, José María López och Jonathan Summerton sägs vara aktuella.
9 Zoran Stefanovic
Den serbiske affärsmannen vill till F1, antingen 2010 eller 2011. Han säger sig ha klart med både bil och förare.
10 Hans Andersen
Dackarna kräver honom, Charlie Gjedde och Nikolai Klindt på 132 175 kronor. Anledningen är att klubben är skyldig skattemyndigheterna pengarna och föreningen anser att det är förarna som själva ska betala skatten och som fått ut för mycket pengar.