Nu ska personalen lära sig att viska

Publicerad 2012-03-23

Nya trick för att höja servicen ombord - men bara för somliga

Virgin Atlantic tar nu hjälp av en coach för att lära personalen viska. Men bara vissa ombord får ta del av den tysta servicen.

Först kom tre rätters och champagne.

Sen kom stolar som förvandlas till sängar och tillgång till internet. 

Nyaste tricket för att locka dig ombord - viskande kabinpersonal.

Virgin Atlantic uppdaterar sina flygsängar till en ännu större modell än den nuvarande på bilden ovan.

Brittiska flygbolaget Virgin Atlantic tar nu ytterligare ett steg mot service i världsklass, skriver The Telegraph.

Nyaste tricket - viskande kabinpersonal.

Coach-hjälp tas in

Under en en dag lång kurs kommer personalen att lära sig att viska på en ljudvolym mellan 20 och 30 decibel. För detta tar man hjälp av en visknings-coach.

Dels vill man undvika att störa passagerarna, dels tros viskandet ha en lugnande inverkan på resenärerna.

Personalen ska också få lära sig att väcka passagerarna på bästa sätt, rapporterar The Telegraph.

Reserverad första klass

Men det är inte alla ombord som får ta del av den tysta servicen.

Den viskande personalen är reserverad Virgin Atlantics nya Upper Class Dream-svit som lanseras i april, skriver The Telegraph.

Förutom viskandet får du som Upper Class-passagerare privat chaufför-service till flygfältet, tillgång till Virgins klubbhus med spa och ett flygsäte som sägs förvandlas till den största sängen tillgänglig bland molnen just nu.

Priset för den saftiga servicen - cirka 66 000 kronor tur och retur på rutten London-New York.

Ladda ner resguider till över 200 resmål

Ladda ner guider, skriv ut & ta med på resan Massor med bra tips!

ANNONS

Följ ämnen i artikeln