Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Ellen, Lena

Solresor: En jätte– tråkig historia

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-11-22

”Vi blev lovade att hotellet skulle vara klart när gästerna kom dit”

Solresor blev förda bakom ljuset av hotellets ledning.

Det är förklaringen till att paret Jacobsson med flera fick sina semestrar förstörda.

– Vi blev lovade att hotellet skulle vara klart när gästerna kom dit, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Hon känner först inte till att flera resenärer haft omfattande klagomål på hotellet Diamond Sharm Resort.

Men hon återkommer efter att ha undersökt saken.

– Det här är en jättetråkig historia för de här gästerna. Hotellet är ett helt nybyggt hotell som vi varit lovade skulle vara klart när våra gäster började komma ner. Det enda som skulle återstå var bara något enstaka målningsarbete, fick vi veta.

Men det visade sig att situationen var mycket värre än så. Och när gästerna tog kontakt med personalen på plats försökte man hitta andra boenden, men det var omöjligt att få fram.

– Det fanns inga lediga rum, helt enkelt. Det är högsäsong där nere nu, säger Pauline Berndtsson.

Nu har Solresor erbjudit de missnöjda gästerna olika typer av kompensation. En del har avböjt kompensation, säger hon.

– Jag har dock inte sett varje fall. Men det har kommit in ett antal reklamationer om det här hotellet. Vi kommer fortsätta göra allt för att kompensera alla som råkat illa ut.

Hur ser den kompensationen ut?

– Det vill jag inte diskutera i pressen. Men vi kommer göra allt vi kan för att de ska bli nöjda.

Solresor kommer inte att skicka fler resenärer till Diamond Sharm Resort förrän hotellet är helt färdigbyggt. De resenärer som är inbokad den närmaste tiden kommer att få plats på ett systerhotell, lovar hon.

ANNONS