Skräckexemplen - så blir du inte uppgraderad på flyget

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2011-01-13

Flyga förstaklass - en dröm för de flesta resenärer.

Vissa är nära på beredda att gå över lik för att få flyga fint.

Här är de värsta skräckexemplen.

Vissa flygresenärer är beredda att göra nästan vad som helst för att bli uppgraderade till business- eller förstaklass på flyget.

En undersökning av Virgin Atlantics, genomförd av flygbolaget själv, avslöjar de allra mörkaste karaktärsdragen hos bolagets kunder.

Svek sin gravida fru

En av de mest skrämmande exemplen är mannen som ville ha en uppgradering för att komma bort och få avkoppling från sin gravida fru. Enligt tidningen adelaide.com.au ledde saken till protester från den gravida hustrun.

En annan resenär hävdade att hans nyfödda barn hade klaustrofobi och att både han och barnet därför behövde större och bättre plats på flygplanet.

Bröllopstricket

Flygbolaget har även varit med om att ett par dykt upp till incheckning i full bröllopsutstyrsel med hopp om att få lyxigare säten.

En man hävdade att han förlorat alla sina pengar i Las Vegas men ville ändå bli uppgraderad, han fick dock ingen större medömkan från personalen.

En lång man med behov av extra benutrymme hoppades att han skulle ha större chans till uppgradering på söndagar, med argumentet att det nog är färre affärsresenärer på helgen.

"Jag är flygbolagschefens tandläkare"

Men det djärvaste greppet kom från en man som hävdade att han var flygbolagets direktör Sir Richard Bransons personliga tandläkare. Detta var dock inte skälet till att mannen ville ha en uppgradering. Mannen påstod sig vara så upprörd efter att ha sett fotbollslaget Manchester United förlora en match, att han behövde lite extra ompyssling på planet för att komma över chocken.

– Sanningen är att uppgraderingar görs väldigt sällan. Om vi mot förmodan måste erbjuda någon en uppgradering så vänder vi oss vanligen till kunder i vårt ”frequent flyer programme”, säger Virgin Atlantics talesperson Paul Dickinson.

Följ RESA på Facebook – klicka här och titta in!

ANNONS

Följ ämnen i artikeln