Hon blir svensk chef – för otrohetssajten
Publicerad 2011-04-14
Dominika Peczynski, 40, ny chef för otrohetssajten Victoria Milan
Dominika Peczynski, 40, blir chef för otrohetssajten Victoria Milan.
– Jag är inte typen som moraliserar över vad andra har för sig i – eller utanför – sina förhållanden, säger hon.
Den norska otrohetssajten Victoria Milan väckte tidigare i år debatt med reklamkampanjen med budskapet ”gör livet levande – ha en affär”.
Idag meddelar det Norge-baserade företaget att en Sverigechef utsetts.
Börjar nya jobbet idag
PR-kvinnan Dominika Peczynski, 40, börjar sitt nya jobb idag.
– Jag skrev en debattartikel i Aftonbladet. Sedan var jag med i ett debattprogram i tv. Och efter det ringde vd:n Sigurd Vedal, säger Dominika Peczynski.
Hur känns det att bli ett ansikte utåt för otrohet?
– Jag tycker inte att otrohet är det absolut värsta som kan inträffa i ett förhållande. Jag tycker det är värre att leva i ett kärlekslöst förhållande eller med någon som misshandlar eller förminskar en. Just det moraliska är inte en frågeställning för mig.
Men är det rätt att tjäna pengar på andras olycka?
– Jag vet inte om det är andras olycka. Det kanske är den otrogna som är mest olycklig – och jag hoppas ju att de blir mindre olyckliga av att bli medlemmar hos oss. Dessutom är det min absoluta personliga uppfattning att man inte ska berätta för sin partner om otrohet. Det är egoistiskt och något man gör bara för att slippa bära på det själv.
Uppmuntrar ni otrohet?
– Jag säger inte att otrohet är perfekt, bara att folk faktiskt gör det. Men jag tror inte att folk gör det mer för att det är organiserat. Och jag tror inte alls att alla inleder en affär, många nöjer sig nog med att chatta med någon.
Men är det inte ett större svek när otroheten är kalkylerad?
– Det där med stundens hetta är ett dåligt argument. Och det finns fördelar med att det är kalkylerat. Jag drev Lovesearch, en dejtingsajt för singlar, och där var 30 procent i själva verket gifta eller sambor. Dessutom – tycker jag att det är riktigt riktigt fult att få till det med sin mans eller frus bästa vän, vilket är väldigt vanligt eftersom man ofta delar umgängeskrets med sin partner.
Victoria Milans reklamkampanj tidigare i år väckte väldigt starka reaktioner. Varför?
– Det är en gammeltestamentlig moral som lever kvar.
Har du egna erfarenheter av otrohet?
– Jag har använt otrohet som ett sätt att komma ur ett förhållande. För att jag känt mig olycklig. Och jag har haft pojkvänner som varit otrogna. Men jag har aldrig gjort slut på grund av det.
Vad säger din sambo om ditt nya jobb?
– Han är ju pressekreterare hos Nyamko Sabuni och ser saker med pressekreterarögon. Men han känner sig inte hotad av det. Jag vill inte vara otrogen mot honom. Och jag tar inte jobbet för att få ett gratis medlemskap.
Du har en tioårig dotter. Har du berättat för henne?
– Ja. Hon himlade med ögonen och sa ”åh herregud”. Hon är en klok ung dam med egna uppfattningar.