Så pratar världen om Sveriges strategi
Sverige var ett av få länder som inte stängde ner helt när coronapandemin bröt ut. I våras rapporterades mycket om hur den svenska strategin skiljde sig från andra länders lockdowns. Nu har vi levt med pandemin i över ett halvår och vi har sett hur andra länder långsamt öppna upp sina samhällen igen.
Så hur rapporteras det i utländsk media om Sverige? Hur påverkar det här vårt lands anseende i världen? Det här tar vi upp i det här avsnittet av Aftonbladet Daily.
Gäst är Anna Rudels, kommunikationschef på Svenska Institutet. Programledare är Jenny Ågren.
FREDAG 18 SEPTEMBER 2020
Alla Aftonbladets podcasts
A-A
A-A
F-J
L-M
M-N
P-S
S-S
S-S
S-T
OM AFTONBLADET
Tipsa oss: SMS 71 000. Mejl: tipsa@aftonbladet.se
Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson, Elin Wieslander och Elvira Barsotti
Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
Stf ansvarig utgivare: Karin Schmidt, Martin Schori och Magnus Herbertsson
Redaktionschef: Karin Schmidt
Jobba på Aftonbladet: Klicka här
OM AFTONBLADET