”Vi ska slå mot gammel-tv”

Publicerad 2013-09-01

Nu kör vi igång Sportbladet Show

NYA PROFILER ”Sportbladet Show” innehåller givetvis bekanta Aftonbladet-profiler, men även några nya ansikten dyker upp i programmet – bland annat Sladjan Osmanagic, känd från Viasat.

Här är alla sportälskares framtida kvällssysselsättning.

En direktsänd talkshow ­– ­fyra kvällar i veckan.

– Det här är den sista pusselbiten som vi letat efter, säger Håkan Andreasson, chef på Sportbladet.

På tisdag är det premiär för Sportbladet Show. En helt ny ­tv-satsning som kommer att ­sändas varje kväll från måndag till torsdag. Det blir minst två timmars ­direktsänd talkshow med aktuella gäster i form av idrotts­stjärnor och Sportbladets egna experter som Erik Niva, Simon Bank, Johan Garpenlöv, Per Bjurman och Johanna Frändén.

Du får de senaste resultaten och direktrapporter från arenorna. Våra livereportrar är ute och ­utmanar de stora idrottsstjärnorna.

– Vi flyttar in hela Sport­bladets expertis i en direktsändning och tar på oss kvällskostymen. Det här blir en ny plats för sportälskarna att tillbringa ­kvällen på, säger Aftonbladets tv-chef Magnus Zaar.

”Känns spännande”

De redan kända rosa profilerna Amanda ­Fredin, Marcus Leifby och Tomas Ros kommer att ­leda programmet medan Therese Bosta och Jimmy Wixtröm är live-reportrar. Nu står det också klart att två nya – men för all del inte okända – namn kommer att ansluta till ”truppen”: fotbollsexperten Sladjan Osmanagic och tv-profilen Daniel Breitholtz.

– Det känns väldigt spännande att ingå i en sådan här stor satsning, säger Osmanagic.

Gigantisk satsning

Håkan Andreasson, chef på Sportbladet, är spänd av för­väntan.

– Vi har varit grymma i tidningen, på webben, i mobilen och i vår skriftliga livebevakning men det vi har saknat är ett live-tv-program. Nu kan vi äntligen sjösätta det vilket känns otroligt inspirerande.

Hur stor satsning är det här?

– Den är gigantisk. En av de största satsningarna i Sportbladets historia. Vår ambition är att bryta mönster och utveckla tv-formatet till något eget. Det ska kännas som något helt nytt och fräscht för Sportbladets tittare.

”Slår mot gammel-tv”

Cirka klockan 20.00 drar sändningen i gång.

Hur länge den håller på beror helt på vad som händer.

– Vi följer matcherna och ­reportagen ända in i mål och samlar ihop kvällen. Sändningen kan pågå i längre än två ­timmar, vi vill inte låsa fast oss i det gamla tv-tablå-facket, säger Magnus Zaar och fortsätter:

– Vi ska utmana traditionell tv. Slå mot gammel-tv.