Störningar hos Bahnhof i hela Sverige

Publicerad 2016-11-20

Bahnhof-kunder i hela Sverige kan ha svårt att komma ut på nätet. Anledningen är att en större fiberkabel har grävts av mellan Örebro och Oslo.

Internetleverantörens telefonsupport har också legat nere under dagen.

På lördagskvällen meddelade internetleverantören Bahnhof att deras kunder ”kan uppleva att internet är mycket segt och slutar fungera av och till”.

Felet beräknades ta 6–8 timmar att laga. På söndagen uppger Bahnhof att själva felat har åtgärdats – men att det fortfarande kvarstår tekniska problem.

En kund berättar för Aftonbladet att han inte har någon anslutning alls och att han inte haft det sedan i lördags morse. Han hade inte lyckats nå Bahnhof under förmiddagen.

När man ringde leverantörens kundtjänst för privatkunder tidigare under dagen möttes man av ett automatiskt meddelande:

”Med anledning av en större driftstörning fungerar inte vår telefonväxel i dag. Därför har vi valt att stänga vår support”, säger rösten.

Vid 13-tiden meddelar Bahnhof att telefontjänsten fungerar igen.

Texten uppdateras.