Framtidens service lockar 700 per dag

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-04-07

Servicehandläggaren Mariam Barake, till vänster, ser till att Golbakh Salimi hamnar i rätt kö. ”Det är andra gången jag är här. Jag har fått vänta lite men fått bra hjälp så det är okej”, säger Golbakh Salimi.

Satsningen på personlig service och effektiv handläggning uppskattas av göteborgarna.

En månad efter starten beskrivs Sveriges första ”Framtidens servicekontor” som en succé.

Projektledaren och skattedirektören Börje Hermansson tycker att första månaden gått över förväntan. Sedan den 6 mars har servicecentrat haft cirka 700 besök om dagen.

– Det är vad vi räknade med, så det är en absolut succé. Vi är jättenöjda, säger han.

Tanken med att ha ett gemensamt kontor för Skattemyndigheten, Kronofogden och Försäkringskassan är att kunna ge medborgaren en totalupplevelse när det gäller service och information.

– Vi ska skruva lite till på väntetiderna, där kan vi bli bättre. Annars har det här fungerat jättebra.

Göteborgskontoret är Sveriges första.

Ytterligare kontor planeras i Angered och Västra Frölunda samt på ytterligare 82 platser runt om i Sverige.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln