Postnords leverans får studenter att se rött

Publicerad 2017-01-23

De blivande studenterna på Kungsmadskolan i Växjö har inte mycket positivt att säga om hur Postnord hanterar sina leveranser. I alla fall inte sedan förra veckan, då de fick hem sina studentprylar i tusen bitar.

– Alltså, de har behandlat våra paket vårdslöst, säger Kevin Rosén.

Kevin Rosén, 18, och hans klasskompisar går sista terminen på Kungsmadskolan i Växjö och har den senaste tiden varit i full gång med att designa studentmössor och beställa champagneglas från företaget abc-gruppen. I förra veckan kom den första leveransen – helt förstörd.

– Alltså, de har behandlat våra paket vårdslöst, säger Kevin.

Trasiga paket, glas i tusen bitar och förstörda studentmössor är saker som har fått studenterna att se rött. Enligt Kevin är det ett tiotal elever som fått sina paket nedtryckta i brevlådan. Och det är inte bara kartongerna som har fått nytt utseende utan också innehållet.

– Studentmössor är förstörda, de som har beställt champagneglas har fått sina glas krossade och i mitt paket ser det ut som att någon tryckt ner ett finger.

De blivande studenterna bor i spridda delar av Växjö och nu har de försökt att samla på sig så mycket bildbevis som möjligt för att ställa Postnord mot väggen.

– Just nu går det ju runt ganska mycket hat kan man säga. Många är ledsna, det är ju inte såhär det ska gå till liksom. En klasskompis till mig har mejlat dem men vi har inte fått något svar. Vi får väl se hur Postnord sköter det här för andra studenter i Sverige.

Postnord befann sig i blåsväder under en längre period i höstas. Många kunder har klagat över att deras post har varit försenad, trasig eller inte kommit fram alls.

– Vi ska leverera saker helt och snyggt, det är vårt varumärke. Jag ser på bilderna att det är vi som har lämnat ut just dessa paket. Jag vill gärna komma i kontakt med kunden så att vi kan göra reklamation på allt, säger Robert Andersson, produktionsområdeschef på Postnord i Växjö.

Följ ämnen i artikeln