Tekniska problem för Skandiabanken
Publicerad 2017-07-18
Under tisdagsmorgonen drabbades Skandiabanken av tekniska problem.
Många kunder hade problem med att logga in och att genomföra kortköp.
Flera kunder drabbades och kunde inte logga in på sin bank, genomföra kortköp eller göra uttag, skrev Skandiabanken på sin Facebooksida.
Det förekom också problem med att visa konto- och kortinformation på internetbanken och i appen.
Skandiabanken arbetade under dagen för att lösa problemen.
– Det stämmer att vi har problem just nu. Vi har haft det i ungefär en timme och det är tekniska problem med att se konton och att genomfara kortköp. Vi felsöker och beklagar det här väldigt mycket, sa Maria Sannemalm, presskontakt på Skandiabanken, under förmiddagen.
Vid halv 10-tiden var felet identifierat, men fortfarande oklart när det skulle vara åtgärdat.
Strax före klockan 16 var problemet löst, uppgav Maria Sannemalm för Aftonbladet.