Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Birgitta, Britta

Krav på Ullared: Mindre Morgan och Ola-Conny

Publicerad 2012-06-07

Nöjesbladet avslöjar: Chefen Boris vägrar ny säsong om inte duons utrymme i serien krymper

Nu sätter Gekås vd:n stenhård press på Kanal 5 inför en ny säsong av succéserien "Ullared".

Morgan och Ola-Conny måste få mindre roller – annars blir det inget.

– Jag har varit våldsamt tydlig, säger direktören Boris Lennerhov.

Chefen Boris till höger vill att Ola-Conny och Morgan ska få mindre utrymme.

Nöjesbladet kan avslöja att en fjärde säsong av Kanal 5:s succéserie "Ullared" ska spelas in i höst.

Men för att avsnitten ska få sändas måste kanalen komma överens med Ullareds verkställande direktör Boris Lennerhov - som har ett tydligt krav.

– Det här ska inte vara någon fortsättning på Morgan och Ola-Connys resa. De kommer att vara med i "Ullared", men de ska inte dominera tillställningen. För då hade vi inte gjort en ny säsong. Killarna får vara med på ett hörn, säger Boris Lennerhov.

Granskar avsnitt

Lennerhov kommer att granska samtliga avsnitt innan de får sändas och han ställer stenhårda krav på kontraktet.

– Jag kommer inte att skriva på något kontrakt som gör att jag inte får stoppa programmen. Det är ändå destinationen Ullared och Gekås som det här ska handla om, fortsätter han.

När Ola-Conny Wallgren, 48, får höra Boris Lennerhovs krav blir han först tyst.

–  Sa han det? Jaha? Han kanske inte vill att vi ska bli överexponerade. Det gör egentligen ingenting eftersom Morgan och jag är så inarbetade. Möjligen kan tittarna bli något besvikna om de förväntar sig att få se oss, säger han.

”Vi kan spara oss”

Morgan Karlsson, 38, menar att det kan vara positivt att synas lite mindre i programmet.

– Vi kan gott spara oss till en ny säsong av "En stark resa", säger han.

Kanal 5:s presschef Dan Panas förklarar att Morgan och Ola-Conny alltid har haft biroller i "Ullared".

– Det kommer de att fortsätta ha. Det är inga konstigheter. "Ullared" är och har alltid varit en serie där huvudrollen är kunderna och folklivet på varuhuset, säger han.

Serien är den mest framgångsrika produktionen i Kanal 5:s historia. Det satte ett tittarrekord hösten 2009 när ett avsnitt sågs av 1 077 000 personer. Säsong fyra sänds 2013.