Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Bror

Tittarna rasar efter teknikstrul i BB live

Publicerad 2012-02-29

BB 24/7

De senaste dagarna har ett brus stört livesändningarna från Big Brother-huset.

Nu är tittarna i upplösningstillstånd.

– Jag har inte köpt BB 24/7 för att höra brus. Fixa skiten, skriver Emma i programmets chatt.

Pelle Porseryd.

Tjänsten Big Brother 24/7 kostar 200 kronor och ger tittarna möjlighet att se de inlåsta i huset dygnet runt.

Men de senaste dagarna har tjänsten haft stora problem med ett brus som gjort det omöjligt att höra deltagarna.

Nu har tittarna fått nog. Programmets chatt svämmar över av besvikna kommentarer från 24/7-prenumeranter.

– 199 kronor för brus. Då kan man ju lika gärna gå på teater och höra samma, skriver Benny.

– Bra att BB anställer tekniker som köpt utbildningen på ICA. Kan alla idioter avgå, dundrar Jair.

Kanalen twittrar om problemen

På twitter har kanalen gått ut med ett meddelande till de drabbade tittarna.

– Vissa av er upplever brus i 24/7 igen. Vi har kontaktat våra tekniker och de jobbar på problemet. Vi ber om ursäkt och tackar för tålamodet.

Men frågan är om tålamod räcker. Flera tittare kräver nu kompensation för den dåliga ljudkvalitén.

– Vi borde få tillbaks hälften av pengarna för live. Detta är verkligen dåligt, tycker Freddie.

Under onsdagskvällen frös även den så kallade "Director's cut”, en mix av alla kameravinklar i huset. Efter ett tiotal minuter dök den upp igen.

”Överhettat kretskort”

Programmets exekutiva producent Pelle Porseryd beklagar de tekniska problemen:

– Till och från upplever vi tekniska problemet eftersom vi sänder dygnet runt i så pass många dagar som vi ändå gör. I går under en period hade vi problem med ett överhettat kretskort som lade av.

Kunder som känner sig missnöjda kan enligt honom höra av sig till kundtjänsten.

– Är det så att någon känner att de skulle vilja ha pengarna tillbaka så får de gärna kontakta vår kundtjänst så får vi försöka att hjälpa dem. Och i så fall kompensera dem. Det brukar gå att komma överens. Ingen ska behöva vara missnöjd med sitt BB-abonnemang.

Och han hoppas på att det ska flyta smärtfritt framöver.

– Vi hoppas det. Vi jobbar hela tiden med att förbättra tjänsten.

Följ ämnen i artikeln