Körslaget får gratisreklam i SVT
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-04-02
Bengtzing, Brolle & Cans är med i ”Så ska det låta”
Gratis reklam från värsta konkurrenten?
Ja tack.
Fredagens ”Så ska det låta” i SVT kryllar av deltagare från Fyrans ”Körslaget”.
– Vi bjuder på det, säger Anne-Christine Blixt, projektledare för ”Så ska det låta”.
Brolle Jr, Linda Bengtzing och Joacim Cans. Alla dyker de upp i fredagens omgång av SVT:s ”Så ska det låta”.
För att dagen efter leda sina respektive körer i TV 4: s nya storsatsning ”Körslaget”.
Men att nästan hela styrkan i SVT:s fredagsunderhållning kan ses som en reklampelare för ”Körslaget” tar ”Så ska det låtas” produktion inte så allvarligt.
– Fast vi blev själva lite överraskade. Och det är ju lite extra reklam för dem. Men vi är ju först ut på fredagen i alla fall, säger Anne-Christine Blixt.
”En ren slump”
Hon påpekar att inspelningarna av ”Så ska det låta” skedde redan i höstas, och att sammanträffandet är en ren slump.
– Vi hade ingen aning om det här då, naturligtvis, säger Anne-Christine Blixt.
Fredrik Arefalk, programchef på TV4, är medveten om dubbelexponeringen i grannkanalen.
– Visst kan man se det som reklam för oss. Och det är ju alltid bra, säger Fredrik Arefalk.