Hollywoodfruarna blev en tittarsuccé
Uppdaterad 2018-08-20 | Publicerad 2009-09-23
De är vana vid att ha miljoner på bankkontot.
Nu har de en miljon tittare också.
Hollywoodfruarna har blivit succéfruar.
De senaste två veckorna har Anna Anka rört om i grytan. Hennes uttalanden har fått svenskarna att diskutera andra saker än vädret och svininfluensan runt middagsbordet. Och det märks på programmets tittarsiffror.
”Känns bra”
En niondel av Sveriges befolkning satte sig i tv-soffan på måndagskvällen och slog på TV3:s ”Svenska Hollywoodfruar”. Programmet hade en miljon tittare.
– Det känns oerhört bra att vi lyckats spränga miljonvallen. ”Svenska Hollywoodfruar” ligger definitivt i linje med nya TV3 och ledorden ”Starka känslor. Starka karaktärer.” Nu får vi ytterligare ett kvitto på att tittarna gillar det vi gör, säger TV3:s programdirektör Anders Knave i ett uttalande.
Bäst bland kvinnor
Programmet sågs av över 13 procent av svenskarna mellan 15 och 45 år. Bästa målgruppen var kvinnor i åldern 25 till 44 år. Över 21 procent av dessa såg Hollywoodfruarna.
– Det här är de bästa tittarsiffror vi haft på en egenproduktion under hela 2000-talet. Självklart är vi stolta, säger Anders Knave i ett uttalande.