Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Jenny, Jennifer

Här gör Stormare reklam – för ”Black ops 2”

Publicerad 2013-01-28

Att kunna kombinera timmar av spelande med den grå vardagen är ofta ett pussel.

Men nu hoppar Peter Stormare in och underlättar livet för alla gamers där ute.

I en ny reklamfilm för DLC:n ”Black ops 2: Revolution” spelar han The Replacer - som tar över ditt liv när du är upptagen med viktigare saker.

Den komiska reklamfilmen inleds med att den svenska filmstjärnan gör entré i en svart muskelbil.

Sedan bryter han fjärde väggen och börjar prata om hur spelaren älskar att spela ”Call of duty” - men sällan har tid att spela.

Och det är där han kommer in. Han tar nämligen över dina ”tråkiga” vardagssysslor, som att närvara vid ditt barns födelse, att gå på dejter, bygga IKEA-möbler och rensa upp efter din apa(?) och ger dig all tid i världen för att spela Activisions nya release.

Man har till och med fått in en referens till den ökända scenen i ”Fargo” där Stormares karaktär försöker göra sig av med ett lik medelst flismaskin.

Innehåller helt nytt vapen

DLC:n som släpps den 29 januari innehåller bland annat fyra nya maps, ett nytt zombieläge och ett helt nytt multiplayervapen.

Stormare, som har meriter från storfilmer som Armageddon, Minority Report och The Big Lebowski, ryktas tjäna rejält med pengar på reklamfilmen, men summan är ännu okänd. Activision har förmodligen råd att bygga sitt rykte genom liknande kreddiga reklamfilmer. ”Black ops” och uppföljaren ”Black ops II” har tillsammans sålt över 25 miljoner kopior och hör till de absolut bäst säljande spelen genom tiderna.