Blev blåst på Rolling stones-biljetter
Uppdaterad 2014-07-03 | Publicerad 2014-07-01
”Jag känner mig grundlurad”
Blåst på Rolling stones.
Nu larmar missnöjda kunder om uteblivna konsertbiljetter.
– Jag känner mig grundlurad, säger Roger Kumlin.
För två år sedan polisanmäldes biljettföretaget Biljett nu för att ha sålt biljetter som inte fanns till en Bruce Springseen-konsert.
Företagets vd anhölls misstänkt för grovt bedrägeri, men friades, och Biljett nu bad kunderna om ursäkt.
Men tidigare i år kritiserades återförsäljaren på nytt, för att ta ut ockerpriser för sina biljetter.
”Så jävla förbannad”
I går hade Roger Kumlin, 65, sett fram emot att gå på Rolling Stones konsert på Tele 2 arena. Han köpte biljetterna genom Biljett nu i mars – men de kom aldrig.
– Jag har ringt dem flera gånger. De har sagt att de kommer, säger han.
Roger Kumlin fick aldrig sina Stones-biljetter.
– Jag är så jävla förbannad. Jag ringde dem första gången för säkert en och en halv månad sedan. Sedan dess har jag ringt och mejlat kontinuerligt, säger han.
”Känner mig grundlurad”
Enligt Biljett nu:s kundgaranti ska biljetterna levereras senast veckan då evenemanget äger rum.
– Jag sitter och tittar på fotboll istället. Det kommer ju inga biljetter. Det känns surt, för det är Stones sista turné och man hade sett fram emot det här, säger Roger Kumlin.
I samband med köpet valde han bort ett annat erbjudande om Rolling stones-biljetter. När orderbekräftelsen från Biljett nu kände han sig trygg med att få gå på konserten.
– Jag känner mig verkligen grundlurad, säger han.
”Det här får vi aldrig uppleva igen”
Kenneth Fernström, 61 och hans fru blev stoppade i dörren på Tele 2 arena.
De hade också köpt biljett genom Biljett nu. Platser som visade sig vara bokade till åtta personer, samtidigt.
– Det är fruktsansvärt. Vi har blivit blåsta totalt, säger han.
Paret betalade omkring 3000 kronor för biljetterna, och var ute i god tid.
Enligt Kenneth Fernström var det en lång kö med människor på Tele 2 arena som råkat ut för samma biljettblåsning.
– Vi var överlyckliga över att vi fått tag i biljetter. Min fru har inte missat en konsert. Det handlar inte om själva blåsningen, det är upplevelsen. Det här kommer vi aldrig att få uppleva igen. De kommer aldrig tillbaka, säger Kenneth Fernström.
”Otal samtal”
Biljett nu:s verksamhetschef Robert Jakobsson säger att alla kunder som ringde in till kundtjänsten i går fick sina biljetter.
Men det håller inte Roger Kumlin med om.
– Jag har tre mejl från i går och ett otal samtal. Sist jag pratade med dem var i går vid 17-tiden, då sa en kille till mig att jag inte skulle behöva sitta hemma och vänta, att jag kunde gå på stan så skulle de möta upp mig, säger han.
Robert Jakobsson säger att Roger Kumlin skulle ha hört av sig senare i går kväll. Vilket Roger har gjort.
”Fel av oss”
– Det är fel av oss, vi borde givetvis ha ring upp kunderna när alla biljetter dök upp. Men vi hade en enorm arbetsbelastning och det kommer vi förbättra till nästa gång, säger Robert Jakobsson.
Vad ska de som aldrig fått sina biljetter göra nu?
– Mejla vår kundtjänst så ska vi naturligtvis betala tillbaka pengarna. Det gör vi direkt.