”Vår jul är förstörd”

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-12-15

De tar hjälp av advokat efter Minnelli-konsert

ARGA OCH BESVIKNA Arbetskamraterna Love Carlsson, Sophia Beijer, Solveig Falk, Thomas Ahlström och Cajsa Ahlström i Göteborg köpte biljetter till Scandinavium för att se världsstjärnan Liza Minnelli uppträda. Istället fick de se henne kollapsa. ”Det var helt fruktansvärt. Efteråt kände man sig helt tom inombords”, säger Solveig Falk. Nu funderar hon på att koppla in sin advokat.

Femhundra besökare har redan begärt ekonomisk ersättning efter Liza Minnellis skandalspelning i onsdags.

Men vissa sätter inte stopp där.

– Vi kommer att ta det här vidare med hjälp av vår advokat, säger Solveig Falk, 52.

Liza Minnellis framträdande på Scandinavium beskrivs som ”helt fruktanvärt”.

I går berättade Aftonbladet om Liza Minnellis havererade konsert i Scandinavium – som stjärnan avbröt efter bara tre nummer.

Nu kommer efterspelet.

Av de 2 500 i publiken – som betalat mellan 600 och 1 200 kronor för biljetten – har redan 500 krävt kompensation.

Paret Thomas Ahlström, 60, och Solveig Falk, 52, från Göteborg ville bjuda sin personal på en magisk stund med Liza Minnelli. Och det blev sannerligen en oförglömlig upplevelse.

– Det var helt fruktansvärt. Efteråt kände man sig helt tom inombords, säger Solveig Falk.

Får värdebevis

Liza Minnelli, 61, kom, sjöng, och svimmade. Kvar lämnade den utbuade superstjärnan tusentals missnöjda fans.

Arrangören Michael Silfverskiöld, 40, på arrangören Svensk Nöjesutveckling lovar alla missnöjda gäster på Scandinaviumspelningen kompensation – men inte i reda pengar.

– De får tillbaka hälften av summan för sina biljetter i form av ett värdebevis till valfritt evenemang anordnat av oss under nästa år, det är så vi jobbar, säger han.

En kompensation som Thomas Ahlström och Solveig Falk inte alls är nöjda med.

– Den kan vi vara utan. Vi hade egentligen inte råd med biljetterna. Vi betalade tiotusen kronor och det skulle bli årets höjdpunkt. I stället fick vi och vår personal tre förvirrade låtar av en Liza Minnelli med whiskyröst, säger Solveig Falk.

”Borde fått betalt”

Paret är mycket besvikna.

Vad vill ni hälsa arrangören?

– Han har förstört vår jul, vi borde ha fått betalt för att gå dit. De använde bara Minnellis namn för att tjäna pengar, säger Solveig Falk.

Svensk Nöjesutveckling AB har varit i blåsväder förut.

I november ansökte en känd svensk artist bolaget i konkurs på grund av en obetald faktura. En tvist som är utagerad. Fakturan är nu betald. Enligt arrangören Michael Silfverskiöld är bolaget inte på obestånd.

Vill ha nöjda kunder

– Jag kan garantera att alla ska få sin rättmätiga kompensation. Det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda, säger han.

Kan du garantera dem förtur till framtida arrangemang?

– Ja, absolut. På måndag släpper vi ett nytt stort evenemang som de kan få biljetter till direkt.

Kommer ni kompensera andra missnöjda besökare än dom i onsdags?

– Nej, vi kommer inte kompensera dom som upplevde att hon gjorde en dålig spelning på Hovet och i Scandinavium i tisdags.

ANNONS