Hon lurade Lohan
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-05-02
Här är norskan som drog hela Hollywood vid näsan
HOLLYWOOD. Den norska skådespelerskan Natassia Malthe, 34, lockade kändisar som Lindsay Lohan till en fejkad lansering av tv-serien ”Scarlet”.
Men det enda gästerna fick se var en reklamfilm för en platt-tv.
En trailer på internet hade i månader gjort pr för ”Scarlet”, en serie regisserad av David Nutter med Natassia Malthe i huvudrollen.
Lanseringsfesten i tisdags bjöd på en rekordlång röd matta med 500 gäster utanför Pacific design center i West Hollywood, mat från Wolfgang Puck och skådespelerskan Nicole Richies pojkvän Joel Madden som dj.
Inte som det verkar
Men i stället för ett pilotavsnitt fick tittarna se en trailer som slutade med en röst som sa:
”Det är inte alltid som det verkar”.
Meningen följdes av en storbild på en platt-tv från LG.
– Jag har tvingats ljuga om det här i månader, sa Natassia Malthe på efterfesten.
Wall Street Journal uppger att kampanjen kostat LG 600 miljoner kronor.