Chloé, 11, är född till fashionista

Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-05-29

Alla snackar om Schuterman

Hon har mode i blodet.

Och en väska för 15 000 kronor runt armen.

Lyxbutiksägaren Nathalie Schutermans elvaåriga dotter är fashionistan alla pratar om.

Nathalie Schuterman, 44, äger en exklusiv modebutik i Stockholm.

I måndags gästade hon och dottern Chloé programmet ”Förkväll” i TV 4.

Elvaåringen berättade om sitt brinnande modeintresse och visade upp delar av sin privata garderob – bland annat en handväska av märket Balenciaga som hon fått av sin mamma.

– I butik kostar den 15 000 kronor, sa Nathalie Schuterman.

Nätdebatt

Intervjun diskuteras nu flitigt på nätet. Och reaktionerna är blandade. Vissa är skarpt kritiska och framhåller att barn ska få vara barn – andra är uppmuntrande till det unga modelejonet.

Nathalie Schutermans make tillika Chloés pappa, Christophe Dolhem, säger att familjen inte vill kommentera nätdebatten.

Till branschtidningen Resumé säger dock Nathalie Schuterman att hon är medveten om att intervjun väckt reaktioner:

– Det är inget konstigt att de har åsikter. Har man inte rest och sett så mycket så. Jag hade inte gett henne en Balenciagaväska om jag inte haft butiken och haft en bra rabatt.

Tar inte åt sig

Enligt Nathalie Schuterman är dotterns modeintresse genuint. Och Nathalie låter sig inte beröras av kritiken.

– Folk som inte känner en – deras åsikter kan man inte ta åt sig av. Det kan ju vara arbetslösa och outbildade – på nätet kan plötsligt vem som helst få en röst.

”Bland det starkaste jag
sett”

ANNONS

Följ ämnen i artikeln