Jean Paul Gaultier designar för Lindex

Publicerad 2014-06-03

Jean Paul Gaultier.

Hösten 2014 fyller Lindex 60 år och det väljer man att fira genom ett exklusivt designsamarbete med Jean Paul Gaultier. Liksom fjolårets kollektion av Matthew Williamson går 10 procent av intäkterna till kampen mot bröstcancer.

– Det känns fantastiskt roligt att designa en kollektion för Lindex som bär mitt signum och samtidigt få möjlighet att delta i kampen mot bröstcancer. Jag tycker att vi har hittat en bra mix av dessa element – kollektionen är spännande, chic och stark, precis som Lindex-kvinnan, säger Jean Paul Gaultier till Lindex.

Kollektionen kommer att bestå av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer. Lansering sker i utvalda butiker och på Lindex.com den 8 oktober.

Förra året satsade man stort och använde sig av en riktig supermodell i kampanjen och i våras var det Hollywoodskådisen Kate Hudson som frontade kedjan.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln