Rosa shopping!

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-10-03

Shoppa med samvetet och stöd kampen mot bröstcancern

Världen ska färgas rosa i kampen mot bröstcancern. Allt fler designers och stora företag ger sig in i kampen och skänker intäkterna från specialdesignade prylar och kläder till forskningen mot bröstcancer. Den 27 oktober innfaller Rosa lördagen, då handlare, shoppingcentrum och butiker dekorerar i rosa och har rosa erbjudanden. Det Rosa bandet, som är själva symbolen för bröstcancerkampen lanserades i USA 1991 och har sedan vuxit till en internationell symbol för hela kampanjen. I år designas Rosa bandet av Lars Wallin.

Viva la Cure, tröja med slogan från Juicy Couture, 100 % av intäkterna går till forskning, cirka 220 kronor. www.saks.com
Armband, Marc by Marc Jacobs, 50 % av intäkterna går till forskning, cirka 570 kronor, www.shopbop.com
Skidor, stavar och skidfodral, K2, cirka 4 500 kronor, www.bobwards.com
Läppstift, glans, rouge och nagellack, Estée Lauder, företaget skänker 500 000 dollar från försäljningen, från 100 kronor, www.esteelauder.com
Paraply, Bloomingdale, cirka 100 kronor, www.bloomingdales.com
Nagellack, OPI, 100 % av intäkterna går till forskningen, kommer säljas bland annat på Kicks.
Linne, Splendid, 25% av vinsten går till forskningen, cirka 270 kronor, www.shopbop.com
Makeup-kit, Dior Couture, cirka 650 kronor, www.dillards.com
Lotion, Clinique, cirka 230 kronor, 10% av för varje såld flaska skänks till forskning, säljs i utvalda butiker eller via internet.
Handväska, Hayden-Harett, 50% av intäkterna går till forskningen, cirka 1 600 kronor, www.haydenharnett.com
T-shirt och hatt, Ralph Lauren, R.L har gjort en hel kollektion som kallas Pink Pony, avkastningen går till att hjälpa drabbade, från 65 kronor och uppåt, www.ralphlauren.com

ANNONS

Följ ämnen i artikeln