Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Emil, Emilia

Avslöjar allt i Aftonbladets nya tv-satsning

Uppdaterad 2018-08-22 | Publicerad 2014-11-24

Trailer till Members ClubTrailer till Members Club

Boom!

Aftonbladet startar en ungdomskanal.

Premiärprogrammet heter ”Members club” där tjugo kändisar stängs in i en hotellsvit för att avslöja allt och lite till.

– Jag kommer att berätta allt, säger Samir Badran.

Den första december är det dags.

Aftonbladet startar ungdomskanalen Boom, som gör webb-tv för unga. Med exklusiva program och riktad nyhetsbevakning kommer kanalen att vara Sveriges roligaste och mest engagerande plats för Sveriges unga tittare.

”Kommer berätta allt”

Och det drar i gång direkt.

Första december är det också premiär för "Members club", ett program där tjugo kändisar stängs in i en hotellsvit i grupper om fyra för att avslöja saker om allt från sex till framgångar.

– Jag kommer att berätta allt, säger Samir Badran, 24, som kommer att vara i samma grupp som bland andra bloggerskan Dessie, 20, och Rackartygarnas Jimmy Olsson, 24.

"Members Club" kommer att sändas fem dagar i veckan och har deltagare som artisten Anton Ewald, 21, "Paradise hotel"-deltagaren Kristian Täljeblad, 24, sociala medier-stjärnan Lisa Tellbe, 18, och bloggerskan Caroline Roxy, 24.

Livesänd fest

Förutom diskussioner om annorlunda ämnen kommer de också att bi utsatta för olika utmaningar.

Men det stannar inte där.

Den 29 november smygstartar tv-satsningen med en livesänd fest på tre timmar. Deltagarna i "Members club" kommer att fira programstarten på Scandic Malmen i Stockholm och tvingas utföra olika uppdrag live.

– Den yngre målgruppen är hungrigare och mer krävande än andra och därför kommer vi att släppa nytt material oftare. Inom kort kommer vi att presentera flera nya format och en stor mängd intressanta namn som kommer att medverka, säger Henry Chu, exekutiv producent Aftonbladet TV och ansvarig för den nya satsningen på unga tittare.

Följ ämnen i artikeln