Beyoncés miljonklipp: reklam för läskedryck

Publicerad 2013-04-04

Så mycket tjänar stjärnan på pr-kampanjen

Att göra reklam för ett stort företag kan vara en lönsam affär. 
Det vet Beyoncé som tjänar multum på att dricka läsk. Nu släpps hennes nya låt i samband med kampanjen.

Superstjärnan Beyoncé skrev förra året på ett mångårigt kontrakt med läskjätten Pepsi. I reklamkampanjen ingår bland annat en film, Mirrors, där Beyoncés nya låt ”Grown Woman” spelas. Det är hennes första nya låt sedan 2011. I filmen visas flera av hennes tidigare karaktärer och R&B-drottningen har själv varit involverad i skaparprocessen.
– Det var väldigt roligt att samarbeta med Pepsi. Jag fick återuppliva några av mina gamla favoritkaraktärer och utseenden. Det var första gången på väldigt länge som jag såg mina karaktärer och det blev väldigt känslosamt. Jag är stolt över samtliga karaktärer, de hänger alla samman och har hjälpt mig att skapa den jag är idag, säger Beyoncé.

Lönen: 330 miljoner

Förutom att hennes låt spelas i samband med företaget får hon 330 miljoner kronor för att vara deras ansikte utåt. Beyoncé är även aktuell med sin världsturné, The Mrs. Carter Show World Tour, och intar Globen den 29 maj. 
Pepsi har tidigare samarbetat med bland andra Britney Spears, David Beckham, Michael Jackson, One Direction och Mariah Carey

ANNONS