Schlagerfiaskot i Linköping
Publicerad 2014-02-10
Melodifestivalen tappade över 400 000 tittare
I lördags rasade Nöjesbladets läsare mot Melodifestivalen.
Nu visar det sig att även tittarna redan har börjat få nog.
Programmet tappade 415 000 tittare jämfört med veckan innan.
3 401 000 såg deltävlingen i Malmö. Men veckan efter, när schlagerlasset drog till Linköping, tittade bara 2 986 000, enligt siffror från Dagens Media.
Det betyder ett tapp på över 400 000 tittare.
Men det slutar inte där.
Deltävlingen i Linköping fick i lördags svidande kritik av Aftonbladets läsare.
– Jag blev nästan förvånad hur dåligt det var, skrev exempelvis läsaren Daniella.
– Programmet är så torrt så den självantänder snart! skrev läsaren Paul.
Även i Nöjesbladets liverapportering var tongångarna hårda.
– Humorn är verkligen makalöst dålig i år, skrev signaturen Ost.