Blondinbella gör ny miljondeal
Investerar i frisörtjänst
Uppdaterad 2017-07-21 | Publicerad 2017-01-18
Blondinbella investerar miljoner i en bokningstjänst för frisörer.
Får hon som hon vill är block och penna ett minne blott i salongerna.
– Det känns otroligt roligt, säger hon till Nöjesbladet.
Isabella ”Blondinbella” Löwengrip har gjort en ny investering. Även denna, inom skönhetsbranschen.
Investeringen görs inom ett bolag som lanserat en bokningstjänst för frisörer. Även Ida Backlund, grundare av Rapunzel of Sweden samt Blondinbellas poddkollega Pingis Hadenius investerar i företaget.
Isabella Löwengrip är själv mycket nöjd med investeringen.
”Det känns otroligt roligt. Jag är ju själv en entreprenör och brinner för att hjälpa andra entreprenörer. Den här tjänsten kommer att göra stor skillnad för alla inom den här branschen”, skriver hon i ett sms till Nöjesbladet.
– Det är ett par miljoner kronor som vi får in nu, det är en mix av pengar och värderade marknadsföringsinsatser, säger Miriam Nilsson, en av grundarna till bolaget, till Helagotland.
”Krånglar mycket”
För Nöjesbladet förklarar Löwengrip hon att hon vill hjälpa entreprenörer.
”Frisörbranschen är fortfarande mycket papper och penna när man bokar in sina kunder. Det är dags att digitalisera den och entreprenören”, skriver hon och fortsätter:
”Vi vill underlätta för hela frisörbranschen. Att slippa hålla koll på sitt bokningsblock eller sms:a alla tider med sina kunder och istället underlätta för frisörerna så att de kan växa.”
”Först till kvarn”
Enligt sajten Breakit görs investeringen både med kapital och i form av marknadsföring på bloggen.
– I den här branschen är det verkligen först till kvarn. Vi blir ett riktigt bra team nu med bra kontakt med frisörsalonger sedan tidigare. Av de 1,3 miljoner läsare jag har är det ett antal frisörer”, säger Isabella Löwengrip till Breakit.
Nöjesbladet har sökt Isabella Löwengrip.