Kustbevakningen rasar mot Tom Hardys reklamfilm
Publicerad 2016-03-11
”Sänder ut ett felaktigt budskap”
I en ny reklam för bilmärket Hyundai hoppar skådespelaren Tom Hardy, 38 från en klippa, en trend som kallas tombstoning.
Det har fått den brittiska kustbevakningen att reagera.
”Tombstoning” innebär ett hopp från en hög klippa rakt ner i vattnet. Aktiviteten klassas som mycket riskfylld och de senaste tio åren har 20 personer dött av hoppen i Storbritannien.
Livsfarlig hobby
Nu menar den brittiska kustbevakningen att skådespelaren Tom Hardys fans att hans hopp i reklamfilmen uppmuntrar andra att ägna sig åt den livsfarliga hobbyn, skriver The Mirror.
– Tom Hardy är en förebild och unga människor ser upp till honom. Det sänder verkligen ut ett felaktigt budskap, säger en talesperson för Berry Heads kustbevakning.
Reklamen spelades in i Berry Heads naturreservat i Brixham, Storbritannien där en man dog efter ett liknande hopp 2007.