Portmans reklam förbjuds i England
Publicerad 2012-10-24
Natalie Portmans ögonfransar är nog föremål för mångas beundran.
Trots det såg sig det franska modehuset Dior tvunget att retuschera dem i en mascarareklam.
Nu har brittiska myndigheter satt P för bilderna – för att franslängden är alltför överdriven.
Tidigare i år poserade hon topless för att marknadsföra Diors nya läppstift.
Nu har skådespelaren Natalie Portman, 31, ännu en gång hamnat i hetluften i samband med en reklamkampanj.
Den brittiska myndigheten Advertising Standards Authority (ASA) har analyserat Portmans ögonfransar i en mascarareklam för Dior.
Överdrivet långa, anser ASA, som nu förbjuder bilderna från att visas i Storbritannien, enligt sajten entertainmentwise.com.
Den franska modejätten behöver dock inte oroa sig för att ha kastat pengarna i sjön.
Så länge reklamen ackompanjeras av en text som berättar för kunderna att bilderna är retuscherade går det bra att använda dem, enligt ASA.