”Vi har råkoll på hela schlagern”
Publicerad 2013-02-01
Nu rekordsatsar Nöjesbladet – med en stor världsnyhet
Nu kööööör vi!”.
Nöjesbladet storsatsar på Melodifestivalen – och bjuder in läsarna till en världsinnovation.
– Bevakningen är maxad och vi satsar mer än någonsin. Vi har råkoll på allt, säger Helena Trus, schlagerexpert.
Välkommen in i schlagerland!
Inför årets upplaga av Melodifestivalen gör Nöjesbladet en rekordbevakning – i alla kanaler.
– I år har vi skruvat upp satsningen ytterligare. Vi satsar mer än någonsin på live-tv, och har skapat en helt ny livetjänst som ger den mest heltäckande bevakningen någonsin, säger Tobias Waldefeldt Lindner, nöjeschef.
”En grym present”
Ett nytt tv-program, en unik livetjänst, live-tv, en schlagerbilaga och ledande profiler – allt presenteras för läsarna både på webben och i print.
Men för första gången kan läsarna vara med direkt i bevakningen.
På webben lanseras en livetjänst där läsarna kan delta och rösta samtidigt som tävlingen pågår.
– Våra nya livefrågor känns som en grym present till alla läsare. En teknisk innovation som vi är först med bland alla mediehus i hela världen. Snabbare än så kan det inte bli, säger Tobias Waldefeldt Lindner.
Träffa stjärnorna här först
Melodifestivalen skapar varje år massor av snackisar – och nya stjärnor. Och det är hos Nöjesbladet läsarna får träffa dem först.
– Bevakningen är maxad och vi satsar mer än någonsin. Vi har råkoll på allt, säger schlagerexperten Helena Trus.