Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Birgitta, Britta

”Vi har råkoll på hela schlagern”

Publicerad 2013-02-01

Nu rekordsatsar Nöjesbladet – med en stor världsnyhet

Nu kööööör vi!”.

Nöjesbladet storsatsar på Melodifestivalen – och bjuder in läsarna till en världsinnovation.

– Bevakningen är maxad och vi satsar mer än någonsin. Vi har råkoll på allt, ­säger Helena Trus, schlagerexpert.

Välkommen in i schlagerland!

Inför årets upplaga av Melodifestivalen gör Nöjesbladet en rekordbevakning – i alla kanaler.

– I år har vi skruvat upp satsningen ytterligare. Vi satsar mer än någonsin på live-tv, och har skapat en helt ny livetjänst som ger den mest heltäckande bevakningen någonsin, säger Tobias Waldefeldt Lindner, ­nöjeschef.

”En grym present”

Ett nytt tv-program, en unik livetjänst, ­live-tv, en schlagerbilaga och ledande profiler – allt presenteras för läsarna både på ­webben och i print.

Men för första gången kan läsarna vara med direkt i bevakningen.

På webben lanseras en livetjänst där läsarna kan delta och rösta samtidigt som tävlingen pågår.

– Våra nya livefrågor känns som en grym present till alla läsare. En teknisk innovation som vi är först med bland alla mediehus i ­hela världen. Snabbare än så kan det inte bli, säger Tobias Waldefeldt Lindner.

Träffa stjärnorna här först

Melodifestivalen skapar varje år massor av snackisar – och nya stjärnor. Och det är hos Nöjesbladet läsarna får träffa dem först.

– Bevakningen är maxad och vi satsar mer än någonsin. Vi har råkoll på allt, säger schlagerexperten Helena Trus.

Följ ämnen i artikeln