Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Bror

Boo.com återuppstår

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2000-10-17

Ett halvår efter det att Boo.com-kraschen var ett faktum återuppstår varumärket, och den här veckan börjar relanseringen i New York och London.

Temat för den självironiska reklamkampanjen är ”Boo.com – uppföljaren. Sajten du väntat och väntat och väntat på?”

Sedan konkursen i maj har e-handelsföretaget Boo.com fått stå modell för e-misslyckanden världen över. Den 30 oktober reser sig dock nu varumärket ur askan, och redan den här veckan börjar relanseringen låta tala om sig. Nu som en portal, som slussar kunderna vidare ut till mer än 250 varumärken, istället för som en exklusiv e-handelssajt som själv köper och säljer märkesvaror.

Det skriver The New York Times apropå att en omfattande reklamkampanj nu rullar ut i såväl tryckta medier som på stortavlor i London och New York.

Kampanjen driver hejdlöst med det tidigare misslyckandet och med de tekniska förseningar som ledde till bolagets fall; huvudbudskapet är ”Boo.com – uppföljaren” med underrubriken ”sajten du har väntat och väntat och väntat på?”.

Lotta Edling/Ekonomi24 (lotta.edling@ekonomi24.se)

Följ ämnen i artikeln