Operakällaren + mikromat = sant
Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2005-05-12
Aftonbladet testar nya snabba käket
Se upp, Findus.
I höst börjar Operakällaren sälja billig festmat – i mikrolådor.
– Vi ska ha 100 butiker i hela landet före 2008, säger krögaren Stefano Catenacci.
Det är kanske tidernas mest oväntade matkombo.
Legendariska Operakällaren går ihop med Lantmännens Cerealia Foods och bildar det nya bolaget Gooh.
Egna butiker
De ska sälja exklusiv färdigmat i mikrolådor. Den 1 september öppnar första butiken på Norrlandsgatan i Stockholm.
– Vi ska sälja maten i egna butiker. Med eget bröd, egen dryck och egen sallad, säger Stefano Catenacci.
Take away
Gooh konkurrerar alltså inte främst med
den djupfrysta mikromaten i mataffärerna.
Snarare med vanliga
take away-restauranger.
– Vi tror på framgång. Priset för våra lådor kommer att ligga mellan 30 och 55 kronor.
Men festmat i mikrolåda?
– Vi ska gå ut hårt och få folk att smaka. Väl där kommer 9 av 10 att fastna.
Förvånansvärt gott - men varför fegar kocken med kryddorna?
Hans Österman