Dagens namn: Dagmar, Rigmor
Amelie Björck ser en uppdaterad Fadren med oväntat slut TEATER Dramat ”Fadren” förblir intressant eftersom Strindberg…
Claes Wahlin njuter ett lyckat tyskt gästspel Titelpersonen i Shakespeares Richard III besitter vissa egenskaper, eller…
Claes Wahlin på Bergmanfestivalen TEATER. En teaterscen ska vara tom, om den vill göra anspråk på att visa upp samtiden.
Amelie Björck ser en lyckad Hedda Gabler på Dramaten För att anknyta till den avklingande Bergmanfestivalen kan man säga…
Claes Wahlin ser pjäser som visar hur annorlunda teater kan vara TEATER.
Amelie Björck om en ojämn teaterkamp i den store regissörens anda TEATER.
Claes Wahlin ser ett sorgespel ta form på Dramaten Den brittiske psykoterapeuten Adam Phillips, som har skrivit en lång…
Claes Wahlin om en sval och ofta långtråkig ”Maratondansen” TEATER. I USA har man en lång och framgångsrik tradition av…
Mikaela Blomqvist om Laurie Anderson på Göteborgs dans- och teaterfestival SCENKONST.
Mikaela Blomqvist ser två föreställningar på Göteborgs dans- och teaterfestival TEATER.
Claes Wahlin om en pjäs som borde stannat på kammaren TEATER. Programbladstexten och den lite fumliga inledningen…
Barbro Westling hyllar ett pionjärverk inom konstnärlig forskning AVHANDLING.
Jenny Aschenbrenner om ”Vapenvila” av Fredrik Virtanen TEATER. Det är rufft, grått och vackert – en nästan sakral känlsa…
Sara Stridsbergs snöfall behöver stramare gestaltning Drottning Kristina var kanske kung. Eller något helt annat.
Skitstormen som får publiken att sitta kvar Det är lätt att känna sig glättig i närheten av somlig tyskspråkig teater.
Loretto Villalobos ser Parkteaterns tolkning av en operaklassiker Mozarts ”Trollflöjten” kräver knappast någon djupare…
Amelie Björck ser Enskedespelets uppsättning av Alice i Underlandet Varje gång Enskedespelet kallar samman nejdens alla…
Barbro Westling inspireras av scenkonstbiennalen Bibu Fascism, rasism, mörker och revolution.
Barbro Westling har varit på Theatertreffen i Berlin Tysk teater är inflytelserik som ingen annan och Theatertreffen i…
Amelie Björck om P O Enquists enaktare ”I lodjurets timma” Ett lodjurs dygn är 25 timmar.
Loretto Villalobos ser en intelligent och provokativ skildring av nutidsmänniskan Utan att tidigare haft större kunskap…
Barbro Westling ser Institutet närma sig en gränsupplösande mystik Kan man kalla det känslomässig generalisering, det…
Amelie Björck ser hipstersnubbar möta David Mamets absurdism David Mamets Duck Variations har ofta spelats som en…
Claes Wahlin ser en omsorgsfullt vacker föreställning på Klarascenen Federico García Lorcas Fröken Rosita utspelar sig…
Loretto Villalobos ser en trilogi på väg att fullbordas på Teater Tribunal Jag kommer ihåg att jag när jag läste Suzanne…
Claes Wahlin ser en självironisk fars på Dramaten Ensemblen i Michael Frayns fars Rampfeber är av hög klass.
<
1
...
27
28
29
56
>