Historisk deal – Betsson ny huvudsponsor på Inters matchtröjor

Två stjärnor på tröjan för första gången 

Betsson, som för bara några veckor sedan presenterade ett nytt samarbete med fotbollstjärnan Francesco Totti är numera även huvudsponsor till Inters matchtröjor. 

För första gången i historien kommer Inter att bära två stjärnor på tröjan då klubben tog sin 20:e scudetto-vinst när man under säsongen 2023/2024 vann i överlägsen still. För Inters del blir tröjan historisk med de två stjärnorna, men man har också avtalat det största sponsoravtalet med Betsson.

Avtalet sträcker sig över fyra år och är alltså den största tröjsponsringen i Inters historia, men även för Betsson del, är avtalet det största någonsin.

I ett pressmeddelande uttalade sig Jesper Svensson, VD för Betsson Operations: 

Denna sponsring är den största hittills för Betsson. Det gör att vi kan nå passionerade fotbollsfans i Italien och globalt. 

Vill ge fansen en bättre upplevelse

Förutom att Betsson kommer att synas på Inters matchtröjor, så har båda parter målet om att förbättra den totala upplevelsen för fansen. Med Betssons omfattande räckvidd samt med sina innovativa strategier strävar man efter att skapa band med supportrar världen över.

– Vårt mål är att vara mer än bara en sponsor – vi vill vara en partner som tillför spänning och värde till klubben och dess supportrar. Detta avtal förstärker vår strategiska tillväxt på nyckelmarknader och understryker vårt engagemang att positionera Betsson som ett ledande globalt sportmärke inom branschen, säger Jesper Svensson, VD för Betsson Operations.

Alessandro Antonello, FC Internazionale Milanos Corporate CEO lämnade en kommentar i pressmeddelandet där han också såg positivt på det nya avtalet:

Vi är glada att välkomna Betsson till Nerazzurri-familjen som officiell huvudpartner och att ha skrivit på detta historiska avtal som innebär att Betsson Sport-logotypen kommer att pryda våra nya matchtröjor. Detta nya samarbete kommer att hjälpa oss att nå nya höjder i fansengagemang och med vår partners omfattande räckvidd och innovativa strategi är vi redo att expandera vår internationella fanbas och förbättra den totala upplevelsen för supportrar i Italien och globalt

Betsson är stora internationellt

Betsson från Sverige har under de senaste åren etablerat sig som en av de största världen över tack vare en stark närvaro inom flera sporter och fotbollsklubbar. 

En marknad man satsat stort på är Latinamerika där Betsson exempelvis är huvudsponsor till fotbollslagen Boca Juniors, Racing Club de Avellaneda och Atlético Nacional. 

Även i Italien har man sedan tidigare stärkt sitt varumärke och har partnerskap med klubbar som Napoli och Torino samt även använder Francesco Totti som ambassadör.

Hur stort pengavärde sponsorskapet med Inter innebär, framgår inte i pressmeddelandet. 

Fler nyheter