Betsson lanseras i Italien med Totti som Ambassadör 

En ny värld för italienska spelare

Betssons dotterbolag BML svartlistades nyligen i Finland, men nu har spelföretaget tagit ny fart på marknaden. I mars månad meddelade nämligen Betsson i ett pressmeddelande att man lanseras i Italien.

Betsson.it kommer att erbjuda sina spelare en mångsidig spelportfölj med ett omfattande utbud av odds som täcker flera sportaktiviteter. 

Utöver sportsbetting kommer man även kunna ge spelarna ett högklassigt casino online. Här kommer spelare hitta det mesta inom slots och bordsspel samt ett live casino

Totti blir ambassadör för Betssons nya satsning

I ett pressmeddelande bekräftade även Betsson att de nu kommer ha Roma-legendaren Francesco Totti som ambassadör för Betsson i Italien. 

Den hyllade ikonen inom italiensk fotboll ska vara i fokus i ett nytt projekt där Betsson Sport satsar på att bli en ledande destination för sportentusiaster över hela landet. Tanken är att leverera exklusivt innehåll, intervjuer, nyheter och höjdpunkter från olika sportgrenar och samtidigt förena olika klubbar.

I ett uttalande till Betsson Group delade Totti sin entusiasm för projektet och sa följande:

Jag är mycket glad över att vara en del av detta projekt, som perfekt matchar mitt dagliga engagemang för att dela min passion för sport. Betsson Sport erbjuder en fantastisk möjlighet att förena olika idrottsklubbar och hjälpa dem att förverkliga deras fulla potential.

Betsson Sport Club – Ett nytt initiativ

För att främja samhörighet inom idrottsvärlden har Betsson Sport lanserat initiativet “Betsson Sport Club”. Här bjuds lag in för att ansluta sig och få synlighet samt stöd tillsammans med andra deltagande lag från olika ligor, både stora och små.

Ronni Hartvig, Chief Commercial Officer för Betsson Group var positiv till samarbetet och Betssons nya projekt: 

Italien är av stor betydelse för Betsson, och vi är glada att samarbeta med Francesco Totti, en figur synonymt med excellens inom italiensk fotboll. Vi tror att hans berättelse och erfarenheter kommer att hjälpa oss att göra Betsson Sports Club ännu bättre, och främja våra värderingar om rättvisa, inkludering och passion.”

Betssons intåg på den italienska spelmarknaden förväntas inte bara förstärka företagets position utan också bidra till att förbättra spelarnas upplevelser. 

Kända för sina samarbeten

Betsson som tidigare varit väldigt aktiva i Latinamerika har också fått uppleva en betydande tillväxt. 

I satsningen har man haft sponsorskap för några av regionens mest populära fotbollsklubbar, såsom Boca Juniors och Racing Club i Argentina, samt Atlético Nacional i Colombia.

I Italien har Betssons systersida, StarCasino också ett samarbete med flera fotbollsklubbar, något man kommer fortsätta ha trots att Betsson lanseras. 

StarCasino.Sport har ett stöd till klubbar som SSC Napoli, Torino FC, U.S. Sassuolo, AS Roma och Serie B för att bara nämna några.

Med Betsson Group historia av framgång och innovativa strategier ser Betsson nu fram emot att erbjuda sina högkvalitativa spelupplevelser till den italienska publiken.

Fler nyheter