Annons
Skärpta regler mot oseriösa elhandlare
Konsumenter från flera delar av landet har slagit larm om att ett svenskt elbolag med över 1 miljon kunder har försäljningsmetoder som vilseleder kunder.
Nu går Konsumentverket ut med en varning.
Nyligen gick Konsumentverket ut med en uppmaning mot ett av Sveriges stora elbolag efter att konsumenter klagat på vilseledande försäljningsmetoder.
Exempelvis har konsumenter klagat på:
Fått elavtal från elbolaget trots att de inte ingått avtal
Elbolaget har angivit felaktig avsändare
Elbolaget har utelämnat och lämnat felaktiga uppgifter om syftet med kontakten
Elbolaget inte har beviljat konsumenterna deras rätt att ångra ingått elavtal
EXTERN LÄNK
Låt Kundkraft hitta bästa avtalet för dig – klicka här!
Nu har Konsumentverket uppmanat elbolaget att upphöra med försäljningsmetoderna.
– Förutom att konsumenterna drabbas, drabbas också alla bolag som arbetar på ett seriöst sätt med försäljning, säger Anders Kaijser, vd på Kundkraft.
Kundkraft arbetar med schyssta avtal
Kundkraft har bara schyssta avtal till medlemmarna, och arbetar kontinuerligt för att säkerställa god kvalitet i alla rekryteringskanaler.
Sedan starten har Kundkraft blivit en svensk folkrörelse. Över 250 000 svenskar är nu med och bidrar till lägre elpriser. Tack vare den stora medlemsskaran kan de sätta press på elbolagen, som får tävla om att erbjuda det lägsta elpriset till kunderna.
– Som konsument är det här väldigt skönt, för du slipper bry dig om ditt elpris. Vi står för förhandlingarna och du får alltid el som är billigast i längden levererat hem till dig, säger Anders.
– Dessutom är Kundkrafts tjänst kostnadsfri och vi förhandlar bort alla fasta avgifter.
EXTERN LÄNK