Annons

Så gör du de bästa sportfynden till jul

Nu behöver du inte springa runt och jämföra priser när du ska köpa julklappar.

Lagom till julhandeln har XXL nämligen lanserat en prisrobot som alltid garanterar dig bästa pris – oavsett om du handlar online eller i butik.

De roligaste julklapparna hittar du nästan garanterat hos XXL sport och vildmark. I varje varuhus finns uppemot 50 000 artiklar – här finns mängder av sport- och vildmarksprodukter.

Och lagom till julhandeln lanserar XXL prisrobot som gör det lättare för alla kunder att känna sig trygga i köpet. Från och med i dag är du alltid garanterad att priset i butiken verkligen är det bästa priset – tack vare XXL:s nyutvecklade prisrobot.

– Tanken med roboten är att skapa en trygghet hos våra kunder. Du ska vara säker på att du får det lägsta priset i hela Sverige, oavsett om du befinner dig i vår butik eller online, säger Linda Beigler, marknadsansvarig på XXL sport och vildmark.

Ständigt beredd

Prisroboten är i beredskap dygnet runt och läser av marknaden varje minut. Den kan reagera på prisändringar omedelbart och säkerställa att priset är samma både online och i butik.

– Prispressen inom sportartiklar är stor så det gäller att vara på tårna. Därför är vi väldigt glada och stolta över prisroboten som automatiskt håller koll på konkurrenterna och som kan uppdatera våra priser direkt i butiken tack vare elektroniska prisskyltar.

Roboten kan reagera på prisändringar omedelbart och säkerställa att priset är samma både online och i butik.

Nöjda med testresultatet

Den nya prisroboten har redan testats på den österrikiska marknaden, där XXL har en nyöppnad butik. Resultatet har varit övertygande – både kunder och butikspersonalen är nöjda med roboten. Därför vågar XXL ta steget vidare med prisroboten och lansera den i Sverige. 

Sedan starten har XXL garanterat det lägsta priset på alla sport- och fritidsartiklar, men med runt 50 000 produkter per butik är det en stor utmaning. Tidigare har XXL använt sig av manuella rutiner för att bevaka priserna. Dessutom har det krävts att personal skriver ut nya priser och byter prislapparna ute i varuhusen.

100 000 elektroniska prisskyltar

I XXL:s 22 varuhus runt om i Sverige har ett intensivt arbete pågått inför lanseringen – mer än 100 000 prisskyltar har bytts till elektroniska och uppkopplade prisskyltar. I genomsnitt kommer varje varuhus ha 5000 elektroniska prisskyltar, på de varor som har stor prispress och som kunderna oftast köper.

– Vi kommer kunna spara in väldigt mycket tid på det manuella jobb som det är att uppdatera priserna i butiken. Tidigare har vår personal lagt mycket tid på att skriva ut och byta prisinformationen – tid som nu frigörs för att hjälpa våra kunder hitta rätt produkt istället.

EXTERN LÄNK:

Läs mer om prisroboten här

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln