Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Mikael, Mikaela

Verkstadsvalet blev kostsamt

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2005-07-11

Köpte en tre år gammal Hyundai Coupé 2003. Fick ganska snart byta tre (!) hjullager men brydde mig inte om att göra det hos märkesverkstaden, den treåriga garantin hade ju just gått ut.

Nu när det efter 6 000 mil var dags för det fjärde (!) hjullagret åkte jag ändå till Cegerblads i Skebobruk. De sa att garantin var förlängd till fem år på hjullagren, men snacka otur, bilen hade hunnit bli ett par månader för gammal för att den förlängda garantin skulle gälla!

Alla fyra hjullagren på 6 000 mil låter osannolikt uselt och långt ifrån de fina placeringarna i JD Powers sammanställning över nöjda ägare som Hyundai brukar hänvisa till.

Den här gången säger Hyundais presskvinna Anne Sundfeldt: ”Den här kunden har ju gjort allting fel. Hade han vänt sig till märkesverkstan första gången hade han fått hjälp, nu kan vi inget göra.” Sorry Owe.

Följ ämnen i artikeln