Helen Hunts klädval väckte störst uppmärksamhet
Uppdaterad 2013-03-01 | Publicerad 2013-02-25
HOLLYWOOD. Stjärnorna rabblade designernamn på Oscarsgalans röda matta i morse.
Men det var nominerade Helen Hunts klädval som väckte störst uppmärksamhet.
Hon bar en klänning från H&M.
För det svenska företaget var det rena gratisreklamen.
Den 49-åriga skådespelerskan inte bara nämnde att H&M tillverkat hennes blå sidenklänning, hon talade sig också varm för tillverkaren.
– Det är ett mycket bra företag. De försöker vara miljövänliga, sa hon i den amerikanska tv-sändningen utanför Dolby Theatre på Hollywood Boulevard.
Till budgetklänningen bar hon ett halsband – värt 4,5 miljoner kronor.
Flera giganter, bland annat Oprahs magasin O, hyllar Hunts klänningsval på Twitter.
Men hon har också fått rejält med kritik. Bland annat för att klänningen ”ser ut som att den är ostruken” och ”passformen var för lös”.
– Verkligen? Av alla klänningar hon kunde ha valt för årets största kväll så valde hon H&M!? Snacka om att missa sin chans, skriver Perez Hilton.