Kunglig succévår på Aftonbladet TV
Publicerad 2016-06-22
I snitt 370 000 startade strömmar och som mest 871 357. Så har våren sett ut för Aftonbladet TV:s program ”Kungligt med Jenny Alexandersson”.
– Det finns ett sug efter nyheter om kungligheter hos tv-tittarna, säger Aftonbladets hovexpert Jenny Alexandersson om succén.
Det har varit en succévår för Aftonbladet TV:s program ”Kungligt med Jenny Alexandersson”, som i år inledde ett samarbete med Svensk Damtidning. Svensk Damtidnings hovreportrar Liv Sander, Margareta Gotthardsson och Johanna Lejon är nu stående panelmedlemmar i programmet tillsammans med Aftonbladets egen hovexpert Jenny Alexandersson och programledare Maria Bjaring.
370 000 tittare i snitt
Varje program har i snitt haft 370 000 startade strömmar per vecka, vilket gör ”Kungligt med Jenny Alexandersson” till ett av de mest sedda programmen på Aftonbladet TV.
– Kungligt har stor genomslagskraft, jag märker det varje dag både ute på stan och i min mailkorg. Det finns ett sug efter nyheter om kungligheter hos tv-tittarna och vi mättar det med hjälp av de mest insatta hovexperterna i Sverige, säger Jenny Alexandersson.
”Går verkligen hem hos tittarna”
Säsongsrekord fick det avsnitt som publicerades i samband med prins Oscars dop, med totalt 871 357 startade strömmar.
Sedan starten för drygt ett år sedan har programmet haft otroliga 17 000 000 startade strömmar.
– Siffrorna är helt fantastiska, programmet går verkligen hem hos tittarna och gensvaret är ju enormt. Rakt på sak med glimten i ögat får tittarna kunskap och detaljer som få känner till. Vi har roligt när vi gör det och det syns, säger Maria Bjaring, programledare.