Kunder ursinniga efter mejlhaveri
Publicerad 2014-11-27
Internetleverantören Comhem har stora störningar i mejlsystemet.
Mängder av kunder kan varken skicka eller ta emot mejl.
– Det här är tredje dygnet utan mejl. Det är inte kul, säger Comhem-kunden Elaine Patterson, 38.
Comhem har under veckan genomfört en uppdatering av mejlplattformen. Enligt företagets hemsida är det för att systemet ska fungera bättre.
Mängder av upprörda kunder har däremot hört av sig till företaget - eftersom systemet inte fungerar alls.
– De lovade att det skulle vara i gång i går. Det här är tredje dygnet utan mejl. Det är inte kul, säger Elaine Patterson, en av många drabbade.
Hon berättar att hon väntar viktiga mejl - bland annat från sin sons läkare. Nu vet hon inte ens om de har kommit till inboxen.
– Det är som ens högra arm är avkapad. Man lever i en digital värld. Det här ska ju funka, säger hon.
"Beklagligt"
Fredrik Hallstan, presskontakt på Comhem säger att det är beklagligt att den här typen av problem uppstår.
– Vi har haft allvarliga driftstörningar vilket gjort att kunder då och då inte kunnat logga in. Det är inte okej på något sätt. Vi är väldigt ledsna över detta, säger han.
Enligt honom var de allvarligaste felen lösta på torsdagseftermiddagen.
– Det ska nu fungera för samtliga kunder. Vissa får fortfarande ett felmeddelande när man ska logga in. Men om man klickar sig förbi det ska det fungera.
Men på Comhems Facebook-sida vittnar flera kunder om att problemet inte är löst. Flera skriver att de kan ta emot mejl men inte skicka. Vid 21-tiden hade Elaine Patterson samma problem.
– Funkar att ta emot men inte skicka, säger hon.